album-art

Contemporary Noise Quintet
00:00
Available now on:

Contemporary Noise Quintet – „Pig Inside the Gentleman” – Kuba Kapsa, ex lider Something Like Elvis, obecnie pianista i jego brat Bartek Kapsa, były perkusista SLE utworzyli nowa formacje „CONTEMPORARY NOISE QUINTET”, której muzyka będzie znacznie odbiegać od dokonań „S.L.E.”
W składzie zespołu znaleźli się również:
Tomek Glazik – saksofon tenorowy i barytonowy (Kult, SingSing Penelope, 4Syfon)
Wojciech Jachna – trąbka (Sing Sing Penelope, Mordy, Dubska) 
Paweł Urowski – kontrabas (Soul Esence, ex basista trashowo-death metalowych formacji DemoGorgon, Land of Anger).


„Pig Inside The Gentleman” – debiutancki materiał zespołu CONTEMPORARY NOISE QUINTET to połączenie jazzu, improwizacji i muzyki filmowej w całkowicie nowym autorskim wydaniu. Aranżowane tematy przeplatają się z jazzowymi improwizacjami pełnymi noise’owej energii. Mocne perkusyjne rytmy wsparte grą kontrabasu, dynamiczna sekcja dęta i masywne akordy na fortepianie dające podstawę melodii – to wszystko łączy się w jeden energetyczny groove. Dodatkowo na płycie zagrali goście: Marcin Muras na puzonie, Radosław Manthey na kontrabasie oraz Kamil Pater na gitarze.
Ten ostatni będzie wspomagał zespół podczas listopadowo-grudniowej trasy koncertowej.
Materiał na płytę został zarejestrowany w studio ELECTRIC EYE będącym własnością braci Kapsa. Wydawcą płyty jest ELECTRIC EYE RECORDS – firma wydawnicza założona również przez braci Kapsa. „Pig Inside The Gentleman” to pierwsze wydawnictwo z tej oficyny, ale wygląda na to, że oferta zostanie poszerzona o kolejne tytuły w najbliższym czasie.

Nagrano w Electric Eye Studio, Szubin, lato 2006

Zmiksowany przez Kubę Kapsę. Asystent – Bartek Kapsa.

Mastering – Jakub Pacanowski „Jacob Records” Studio.

Zdjęcie na okładce – Natalia Szulc.

Zdjęcia wew. okładki – Paweł Dobies & Natalia Szulc.

Projekt okładki- Bartek Kapsa.

Kuba Kapsa – fortepian, melodica, sample, głos

Tomek Glazik – saksofony tenorowy i barytonowy, syntezator

Wojtek Jachna – trąbka

Paweł Urowski – kontrabas

Bartek Kapsa – perkusja, instrumenty perkusyjne

Gościnnie zagrali: Kamil Pater – gitara (3,7,8), Marcin Muras – puzon (4,5,9), Radosław Manthey – kontrabas ( 6)

„CNQ natychmiast przekonuje, że ma swój pomysł na muzykę. A ponieważ nie dość, że jest on atrakcyjny, to jeszcze doskonale zrealizowany, po „Pig Inside The Gentleman” po prostu trzeba sięgnąć, gdyż to jedna z najlepszych polskich płyt AD 2006.”
Piotr Lewandowski „Pop Up Magazine”

” Jak na jazzową formację zatrważająco mało tu jazzu. Co gorsze, żaden z członków formacji nie ma jazzowej przeszłości, ani tej turniejowej, ani akademickiej. Z rockowego punktu widzenia też nie jest dobrze. Kontrabas, dęciaki, brak gitary. Toż to rockowe świętokradztwo. Sam zespół mówi jeszcze o swojej muzyce, że ma ona trochę wspólnego z muzyką filmową. Może i tak, ale do jakiego rodzaju kina, trudno powiedzieć. Mamy więc kłopot. Ni pies ni wydra.

A jednak po zaistnieniu na światowym rynku zespołów skandynawskich, m.in. typu Esbjorn Svenson Trio, powstała estetyczna koleina, w której znalazłoby się miejsce dla grania w stylu CNQ. Nie byłoby jednak dobrze, aby w prosty sposób porównywano CNQ do słynnego E.S.T. Contemporary Noise Quintet, choć ani jazzowy, ani rockowy, ani filmowy, gra muzykę, z której kipi niebywała energia. Słychać ją, co zadziwiające, także i w realizacjach studyjnych. Strach pomyśleć, co dzieje się na koncertach. Niezależnie od klasyfikacyjnych trudności formacja braci Kapsa to band, któremu trzeba się uważnie przyglądać. Grają muzykę na styku stylistyk, bardzo żywą i bardzo pochłaniającą. Wcale nie hałaśliwą, wcale nie tak bardzo nowoczesną, jak sugeruje nazwa, ale zdecydowanie przyspieszającą tętno. „

Maciej Karłowski, Culture.pl

Scroll to Top